zondag 1 maart 2015

Leuke en vrij makkelijke haarstijlen voor medium tot lang haar

Omdat ik het zelf meestal erg vervelend vind om mijn haar helemaal los te hebben hangen (het hangt dan altijd in mijn ogen) ben ik vaak op zoek naar leuke nieuwe haarstijlen waardoor je haar uit je gezicht blijft, maar het er dus toch leuk uitziet. Ik heb er een aantal voor jullie verzameld en in dit artikel gezet ter inspiratie!



Als je graag je haar uit je gezicht hebt, maar het toch enigszins los wilt hebben zul je merken dat je vooral uit komt op de half up- half down haarstijlen. Het leuke is dat je hier eindeloos mee kunt variëren, het is gewoon een kwestie van je creativiteit er op loslaten! 
Hierboven zie je een haarstijl die op het moment erg bekend is, de half up- half down bun. Je maakt dus eigenlijk van de bovenste helft van je haar een knot en de rest laat je loshangen. Je knot kan hoog of laag, strak of netjes, net wat jij wilt. 
Ik vind zelf de rommelige variant wat meer achter op je hoofd erg leuk. Tip: spray wat texturizer in je haar om het kapsel extra wavey en rommelig te maken. Ook kun je er wat plukjes langs je gezicht uit trekken voor een speels effect.

 Een hoge halve staart vind ik ook erg leuk. Het is eigenlijk hetzelfde principe als de half up- half down bun, maar dan maak je in plaats van een knot een staartje. Degene die je hierbij voor je ziet is natuurlijk niemand minder dan Ariana Grande. Zij draagt hem hier vrij strak naar achter (wat ze ook goed kan hebben), maar zelf vind ik ook hiervan de rommelige variant wat leuker. Om de haarstijl nog iets extra's te geven kan je er nog een strikje aan toevoegen of sommige plukjes van het losse haar te vlechten, net wat jij wilt.

 Dan heb je ook nog de staartvlecht. Deze haarstijl zie je niet vaak op straat, maar ik vind hem wel erg leuk, misschien juist daarom wel. Hierboven zie je er een bij Blake Lively. Zij draagt hier een variant met een visgraatvlecht, maar het kan ook met een normale vlecht, dat is wel wat sneller en makkelijker. Om de vlecht nog voller te maken (wat ik persoonlijk erg mooi vind) kan je aan de zijkanten trekken.



Een haarstijl die de laatste tijd net als de half up- half down bun erg bekend is, zijn de naar achter ingevlochten vlechten. Echt heel weheartit zit vol met foto's van deze haarstijl en zelf vind ik het ook erg leuk. Ik vind het alleen wel een vervelend werkje om het naar achteren in te vlechten, maar dan heb je ook wel wat. Ook hiervan vind ik de rommelige variant wat leuker zoals hier boven. Dit kun je bereiken door (net als bij de vorige haarstijl) aan de zijkanten van de vlechten te trekken.

Hier een filmpje van hoe je het naar achteren in moet vlechten.


En als we het dan toch over invlechten hebben, een basic rechte ingevlochten vlecht kan ook erg leuk zijn! En ja, ook hier (surprise, surprise) vind ik de rommelige variant hiervan weer het leukst. Je kan dus de technieken om je kapsel rommeliger te maken gebruiken die ik bij de bovenste haarstijlen heb uitgelegd.

En als laatste kan een simpele visgraatvlecht ook erg leuk zijn. Ik vind het er erg romantisch en vrouwelijk uitzien. 

Hieronder een filmpje over hoe je een visgraatvlecht maakt. Als je eenmaal weet hoe het moet is het niet moeilijk, maar als je die hele techniek nooit gezien hebt gaat het simpelweg niet, dus vandaar!




Ik hoop dat jullie de haarstijlen leuk vonden en er wat aan gehad hebben!
Babette


Geen opmerkingen:

Een reactie posten