woensdag 16 september 2015

Lifehacks

Hoi allemaal! Vandaag heb ik een aantal lifehacks voor jullie. Lifehacks zijn kleine trucjes die het leven eigenlijk net iets beter maken. Ik gebruik er zelf al een tijdje een paar, en het leek me ook handig voor jullie, dus daar ga ik het in dit artikel over hebben!



1. Mentos potjes hergebruiken.
Dit doe ik zelf al een tijdje. Nadat ik mijn mentospotjes leeg heb gemaakt haal ik het etiket eraf en gebruik ik ze voor iets anders! Je kan ze gebruiken voor haarelastiekjes, andere snoepjes, kleine dingetjes die je leuk vind om te sparen, maar ook voor het water van aquarelverf. Ik vind aquarelleren erg leuk, en mentospotjes zijn gewoon van een perfect formaat!

2. Bind een touwtje om je washi tapes
Washi tape is al een tijdje erg in en ik weet dat behoorlijk wat mensen het daarom in huis hebben. Ik vind zelf in elk geval dat de rolletjes erg makkelijk kwijtraken en kris-kras door je bureaula komen te liggen. Daarom bind ik een touwtje om alle rolletjes washitape die ik heb. Het blijft op deze manier aan elkaar zitten, dus heb je lekker makkelijk gelijk alle rolletjes bij de hand! Bovendien hoef je het touwtje niet los te maken wanneer je de tape gebruikt, dus je hoeft het eigenlijk maar één keer vast te maken en je hebt er toch een tijdje plezier van.

3. Gebruik je Starbucks bekers om je pennen en/of kwasten in te doen.
Dit kende je waarschijnlijk al, maar ik vind het zelf in elk geval erg leuk. Op het moment gebruik ik een Starbucks beker voor mijn kwasten en het ziet er gewoon net wat leuker uit dan een normale beker! Bovendien recycle je ze op deze manier, wat natuurlijk altijd goed is.





















4. Als je wil dat een tekening (op bijvoorbeeld de voorkant van een schrift) blijft zitten, doe er dan een laagje topcoat overheen
Dit heb ik gedaan met mijn agenda en met een schoolschrift. Vooral tekeningen met pen blijven nooit zitten op de voorkant van je schriften, maar op deze manier dus wel. Zelf gebruik ik het liefst matte topcoat, want dan zie je het niet zo goed. Ik gebruik de matte topcoat van Barry M (die is trouwens ook erg mooi op je nagels).




Dat waren mijn vier lifehacks. Ik hoop dat jullie er wat aan hadden.
Welke lifehacks vond jij het handigst en welke gebruik jij?
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen