vrijdag 9 oktober 2015

Mijn rolmodellen


Ik denk dat ieder meisje wel haar rolmodellen heeft, allemaal mensen waar zij zelf waarschijnlijk een combinatie van is. Dit kan zijn op innerlijk gebied, uiterlijk gebied, wat dan ook. Fun fact: iedereen beschikt een beetje over hetzelfde talent als de mensen die ze bewonderen. Misschien niet in dezelfde mate, maar als je niets met ze gemeen zou hebben zou je ze ook niet bewonderen! Ik vind dat altijd wel een leuke gedachte. In dit artikel laat ik mijn rolmodellen zien.






Audrey Hepburn. Ik bewonder haar om haar gevoel voor stijl; vrouwelijk, classy, minimalistisch. Buiten dat was ze niet alleen mooi van buiten, maar ook van binnen. Ze heeft heel veel voor het verzet gedaan in de tweede wereldoorlog (en acht jaar in Nederland gewoond). Later is ze bij Unicef gegaan.


Anne Frank. Haar bewonder ik sinds ik een jaar of tien ben om het schrijftalent wat ze had op zo'n jonge leeftijd en om hoeveel inzicht ze al had in het leven. Ik heb haar dagboek echt al zeven keer gelezen en de film 'Anne Frank: the whole story' heb ik inmiddels ook alweer een stuk of vier, vijf keer gezien. 

My life in pictures
Teske de Schepper. Je kent haar vast wel, ze is één van de beroemdste Nederlandse youtubers en heeft ondertussen alweer drie liedjes uitgebracht en meegedaan aan expeditie robinson. Ik volg haar behoorlijk lang en door haar ben ik ook in de wereld van youtube en bloggers terecht gekomen. Ik heb echt een beetje het gevoel dat ik met haar meegegroeid ben de afgelopen jaren. Ik zou haar echt heel graag een keer willen ontmoeten!

Lily Collins. Haar bewonder ik voor haar gevoel voor mode (en look at those brows!!). Ik vind het heel leuk dat ze lekker edgy is, veel experimenteert met kleding en risico's durft te nemen. Daarnaast vind ik het ook goed dat ze gewoon lekker zichzelf blijft en niet die prachtige wenkbrauwen van haar dun epileert, maar ze gewoon rockt!


Jiami Jongejan. Haar kennen jullie waarschijnlijk ook wel. Wederom iemand die ik bewonder om haar stijl, ze is echt een inspiratie voor me. 


Sanny Verhoeven bewonder ik om haar vermogen positief te blijven en daardoor al het goede uit het leven te halen. Ze heeft een youtube kanaal waarmee ze anderen helpt dit ook te doen.

Anne Hathaway bewonder ik om haar acteer-skills. Ze kan echt in elke soort film spelen. Zo heeft ze hele luchtige films op haar naam staan (bijv. princess diaries), maar ook films die serieus van aard zijn (bijv. One Day).


Cara Delevingne bewonder ik omdat ze altijd zichzelf blijft en niet constant haar best doet om zo mooi en vrouwelijk mogelijk te zijn. Ze is gewoon lekker gek en ik heb het idee dat ze zichzelf volledig accepteert.

Dit zijn mijn rolmodellen, wie zijn de jouwe?
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen