maandag 9 november 2015

Kleine dingen die ik aanpaste in mijn kamer


De laatste tijd ben ik wat meer met interieur bezig dan voorheen. Vroeger boeide het me eigenlijk niet heel veel hoe mijn kamer eruitzag, als het maar praktisch was. Ik zag nooit in waarom je extra rommel in je kamer zou zetten alleen maar omdat het er leuk uitziet. De laatste tijd ben ik daar toch wel in veranderd. Na het zien van een aantal room tours was ik helemaal klaar met mijn eigen kamer, dus ruimde ik hem gelijk op en gaf hem een mini-makeover.







Decoraties in de vensterbank 
Ik heb twee vensterbanken, op de ene stonden dingen waarvan ik het gewoon handig vond dat ze er stonden en op de ander stond helemaal niets omdat ik het zo netjes en 'clean' mogelijk wilde houden. Ik besloot het toch iets gezelliger te maken door in beide hoeken wat decoraties neer te zetten die ik al had. Links zette ik een beker van de Hema, een superoude spaarpot en een soort cupcake-tasje van de H&M neer. Op de één of andere manier werkte het wel met elkaar. 

Rechts zette ik koperen letters van de Xenos neer die het woord 'love' spellen, samen met een schattig roze schaaltje dat ook afkomstig is van de Xenos. In het schaaltje deed ik al mijn pareloorbellen. Niet alleen kan ik er makkelijk bij zo, ook vind ik het erg leuk en decoratief staan!


Toen ik de ene vensterbank versierd had, vond ik de andere er ineens wat minder goed bij staan. Links stonden al mijn parfums en rechts stonden mijn make-up kwasten in een Starbucks beker naast een houten doosje. De meeste parfums heb ik op een andere plaats gezet, maar de parfums waarvan ik de kleuren goed bij de decoraties van de andere vensterbank vond passen heb ik in een soort vaas gedaan. Verder heb ik er om nog wat kleur toe te voegen een nagellakje en en blush bij gezet. Ik ben hier nog niet helemaal tevreden mee, dus misschien ga ik dit binnenkort nog veranderen (uiteraard zal ik dat met jullie delen).

Rechts: hier stonden mijn kwasten in een Starbucks beker samen met een vierkant houten doosje. Het doosje vond ik nog wel leuk, maar de kwasten in de beker vond ik ineens heel slordig staan en niet goed passend bij de rest. Daarom besloot om mijn kwasten gewoon in het houten doosje te doen en de Starbucks beker uit de vensterbank te halen. Verder zette ik er nog ter decoratie een schattig parfumflesje naast, samen met wat roze steentjes en twee armbandjes van de H&M.

Decoratie op mijn bureau.
Op mijn bureau heeft behalve mijn (naar mijn mening superleuke) lamp nooit echt decoratie gestaan. Ik vond het een beetje saai en besloot daarom aan de rechterkant mijn wekker samen met een paar kleine decoraties neer te zetten: namelijk een heel schattig theesetje, een paar oorbellen van de H&M en een monstertje van een Chanel parfum.

Dekbedovertrek.
Ik had echt zin in roze en meisjesachtig, daarom verwisselde ik mijn oranje dekbed met een soort bohemian patroontje met een dekbed met roosjes. Dit bracht echt enorm veel verandering in de gehele sfeer van mijn kamer!


Decoratie op mijn kast
Dit deed ik later pas, maar ik vond dat ook de bovenkant van mijn kast aan een make-over toe was. Er stonden een paar foto's en een schilderijtje, maar de kleuren pasten niet echt goed bij elkaar, dus heb ik de foto's in de kast zelf gezet. Op de kast zette ik een fotolijstje, een schilderijtje dat ik laatst heb gemaakt, een borduursel dat mijn oma heeft gemaakt voor mijn geboorte en een doosje. Voor de foto's legde ik dezelfde steentjes als die ik in de vensterbank had gelegd, samen met een paar rozenkwarts stenen en bergkristallen die ik nog had.

Al met al zijn het best kleine veranderingen, maar samen hebben ze mijn kamer toch behoorlijk veranderd. Ik vind hem nu een stuk gezelliger en hierdoor ben ik er ook veel liever.
Welke decoraties heb jij op je kamer staan en zouden jullie vaker interieur-gerelateerde artikelen willen zien?
Babette

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen