maandag 16 november 2015

straight brows

De laatste tijd heb ik de rechte wenkbrauwen regelmatig voorbij zien komen. Ik werd er op een gegeven moment wel nieuwsgierig naar en heb een beetje research gedaan. Ik kwam daarbij zoveel tegen dat het me leuk leek om jullie er ook over te informeren door middel van een artikel!
Dus: wil je meer weten over de Straight Brows? Klik dan op lees verder!


Hoe?

Wat ik meteen merkte toen ik wat meer informatie over de 'straight brows' opzocht, was dat dit heel erg populair is in Aziatische landen. Ik vond ontzettend veel video's met Aziatische, maar ook westerse meisjes die uitleggen hoe je rechte wenkbrauwen kunt krijgen.

Dit zijn een paar voorbeelden van tutorials die ik tegen ben gekomen.






Waar ik vooral achter ben gekomen is dat het een kwestie is van drie dingen:
- ze rechter laten lijken door ze bij te tekenen
- de 'arch' oftewel: het hoekige deel van je wenkbrauw weg epileren
- ze gewoon invullen wanneer je ze van jezelf hebt

Bij wie?

Naast hoe je ze kan creëren heb ik ook opgezocht bij welke gezichtsvorm ze het beste zouden passen. 'Zouden' omdat ik er zelf geen ervaring mee heb en omdat het soms ook een kwestie van smaak is.

Volgens deze site staan rechte wenkbrauwen het beste bij een langwerpig gezicht. Dit is volgens hen zo omdat het je gezicht een iets bredere uitstraling geeft en het je gezicht dus optisch iets in de breedte uitrekt. Het kan volgens hen ook wel bij een ovaal gezicht, maar dat zou zijn omdat een ovale gezichtsvorm alle wenkbrauwsoorten wel kan hebben.

Ik heb opgezocht of er sites zijn die iets anders dan dit beweren, maar eigenlijk kwam het overal op hetzelfde antwoord neer: het zou het beste staan bij een langwerpig gezicht. Over het ovale gezicht verschillen de meningen nog wel eens, de één zegt dat je bij een ovaal gezicht het best kan gaan voor een iets hoekigere wenkbrauw, de ander zegt dat het niets uitmaakt.


Mijn mening
Ik vind zeker dat rechte wenkbrauwen mooi kunnen zijn. Het maakt je gezicht naar mijn idee wat onschuldiger (net als wat veel meiden in tutorials zeggen), jonger en meisjesachtiger. De hoekigere wenkbrauw is wat vrouwelijker en volwassener. Ik vind dat het allebei zo zijn charmes heeft.

Van mezelf heb ik vrij hoekige wenkbrauwen, dus dat maakte het wat moeilijker om de straight brows door middel van wenkbrauwpotlood uit te proberen. Met een beetje concealer is het wel gelukt, en het had ook wel wat, maar toch voel ik er niet zoveel voor om de vorm te veranderen door middel van epileren. Ik heb toch altijd het idee dat je eigen vorm het beste staat.

Ik denk zelf dat de rechte wenkbrauwen bij best wel veel mensen zal staan, zeker leuk om eens uit te proberen met wenkbrauwpotlood of poeder! En als je het echt veel mooier vind zou je ze eventueel recht kunnen epileren of scheren met zo'n klein scheermesje.

Some inspiration!


Natalie Portman

Jessica Alba
Youtuber Wengie
Ariana Grande



En tot slot: jullie mening!
Wat vinden jullie van de rechte wenkbrauwen? Vinden jullie dat het een mooi effect geeft? En welke vorm heb jij en waardeer je die? Je kan het allemaal laten weten in de comments!

Babette






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen