zaterdag 5 maart 2016

Trend: Laceup

Hoi allemaal! Vandaag ga ik het weer eens hebben over een bepaalde trend die ik de laatste tijd erg vaak tegen ben gekomen, namelijk: laceup! Hiermee bedoel ik de gekruiste veters aan de bovenkant van tops en jurkjes. Ik moet zeggen, het is een trend waar ik in eerste instantie niet erg enthousiast over was. Ik vond het een tikkeltje ordinair en eigenlijk veel te bloot. Maar toen ik het bij meerdere mensen voorbij zag komen begon ik er langzaam aan te wennen en kwam ik erachter dat het op een bepaalde manier ook heel classy kan zijn. Ik ging op Lookbook.nu op zoek naar inspiratie en kwam een aantal toffe outfits tegen. Voor ik het wist was dit artikel geboren!


 De eerste outfit die ik aan jullie gaan laten zien is van de gebruikster Holeynights C. Het is een hele simpele outfit: het bestaat eigenlijk alleen uit een laceup jurkje, vrij simpele hakken, een horloge en een choker, maar op de één of andere manier werkt het gewoon. De trend zelf is vrij opvallend (al helemaal als het laceup effect ver doorloopt) dus heel veel poespas is er eerlijk gezegd ook niet bij nodig. Ik weet niet wat het is, maar dit meisje heeft iets wat ervoor zorgt dat alles wat ze aanheeft er supergoed uitziet en zo ook deze outfit. Ik vind het toevoegen van de choker een heel goede keuze: het voegt net wat meer toe, maar omdat hij heel simpel is word het niet teveel. Het horloge geeft de outfit net wat meer een luxe-gevoel en de schoenen maken (net als de choker) de outfit af, maar zijn niet te heftig bij het geheel.

 De tweede outfit is van Sylwia G. Zoals je ziet is ook dit een vrij simpele outfit, maar het werkt wel. Waarschijnlijk zou ik met precies dezelfde combinatie komen als ik zo'n shirtje zou hebben. Ik heb er om eerlijk te zijn vrij weinig over te zeggen: het is simpel, maar het werkt goed!

 De derde en absoluut mijn favoriete outfit is van Solveig. Ik vind dit in één woord: geweldig! De outfit is super grungy, waar ik (zoals jullie weten) echt ontzettend veel van hou. Jaren negentig, chokers, stoer en zwart zijn de sleutelwoorden die bij deze stijl horen. Echt héél erg gaaf, als je het mij vraagt. Ik vind het ook geweldig dat ze deze outfit (heel gedurfd) met zwarte lipstick heeft gecombineerd. De gescheurde jeans, de grove schoenen, het geruite bloesje en de choker geven de outfit een echte jaren 90-vibe waar ik dol op ben. Ja, deze outfit vind ik echt super!

De vierde outfit, die wat meer een jaren 70 tintje over zich heeft, is van Isabella M. Ik vind hem superleuk! Bij de top die ze draagt begint het lace up effect best hoog en eindigt weer heel laag. Toch vind ik het op de een of andere manier niet te bloot omdat je ook weer niet te veel ziet. Zoals ik al zei, een beetje een jaren 70 vibe. Dit komt voornamelijk door de broek met de wijde pijpen die ze draagt, iets wat ook steeds meer in de mode begint te komen. Van de schoenen zie je niet veel, maar zo te zien hebben ze wel plateauzolen, waar ik altijd wel een fan van ben. Ik vind het een leuke outfit met niet teveel poespas.

De vijfde en alweer de laatste outfit is van Lea B. Ook zij heeft een grungy stijl waar ik echt verliefd op ben. Ze heeft de outfit lekker stoer gecombineerd, met een verwassen broek met gaten, een zwarte, versleten riem en schoenen die me doen denken aan creepers. Om haar pols draagt ze een aantal tattoo-chokers, maar dan in de armband-vorm. De top zelf is ook überhaupt wat stoerder door de opgerolde mouwen en de ringetjes die je ziet bij de veters. Ik hou ervan! 

Dat was dan alweer het artikel! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Welke outfit vonden jullie het leukst? Mijn favoriet (als dat nog niet duidelijk was) is absoluut outfit drie.
Hoe zou jou de laceup trend combineren? Je kan het laten weten in de comments!
Babette



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen